MXZ pill och dragtest

Pillat lite med skotern.
Plasten vid knäna vibrerar alltid på ZX modellerna och jag finner att dom är bristfälligt fast satta.
Rådde bot på detta.
Original (inte min skoter, plasten till höger):
Satte in en liten 3mm popnit i plasten mot tanken. Den plasten är mycket bättre fast satt. Monterat:
Snyggt och smidigt är plasten stabil och ordentligt fastsatt! Skoterpysslet fortsatte. 
Tanklocket hade läckt länge mellan glaset.
Man ser en liten springa här mellan locket och glaset:
Tog fram medlet som gör underverk och gör verkligen ALLT! Ett måste i verkstan:
Kletade ut en lagom mängd:
Sen är det bara att dra ut det jämt och snyggt med fingret sedan rengöra runt om med papper:
Bjuder på en extrabild på älsklingen:
Släppte ur all luft från highjackersen (stötdämparna) på duetten för att få ne den bak. Gick lite men halt klart inte nog, ska försöka få tag på original dämpare då dem är mycket kortare. Men det gick helt klart!
Test:
Den finurliga vinkel då dutten är alldeles för hög gjorde att regplåten slickade nästan marken. Ska göra en stropp under så jag kan vinkla upp den.
Den slammade plåten:
Gick helt okej att dra med också, nästan bara bra med mer vikt bak då duetten kan ha en tendens att spinna om man stampar ner för hårt.

Duett

Hej!
Har satt igång duetten så den är klar.
Limmade på en ny packning på den ny lackade kåpan:
Med en nylackad kåpa såg motorn så tråkig ut bara:
Sen körde jag in ny olja i den och ett nytt filter. Måste verkligen rekommendera den här filter avdragaren:
Har använt en sån här innan, helt värdelös:
Hittade ett steg hemma som bara låg så det vart inkopplat så nu drivs varenda högtalare i bilen av ett steg:
Såhär såg det ut innan (den här bilden är 3år gammal, det här var före jag gjorde om hela inredningen och bytte stolar:
Som det ser ut nu efter jag tagit bort mittkonsolen, tycker det ser bättre ut:
Hittade även en växelspaks damask från en 240 i mina gömmor:
Nu är den klar för att brukas, den duger gott och väl om man ska dra släp eller nått sånt:
Sen körde jag lite skoter och hastighetsmätaren dog. Tog ur wiren nere vid vinkelväxeln och där var den av. Så en ny är påväg:

RSS 2.0